Bilecik turizminde yeni adımlar atılıyor

Başkan Yağcı,  3 ay önce startı verilen proje kapsamında, Bilecik’in tarihi, doğası, kültürel değerleri ve turizmin tanıtımının yapıldığını ifade etti. Tanıtım çalışmaları sürecinde, tüm turistik yerlerin tespit edilerek Türkiye’nin önde gelen fotoğrafçıları tarafından fotoğraflandığını sözlerine ekleyen Yağcı “ Çekilen fotoğraflar başta medya organları olmak üzere tüm turizm paydaşları ve kamuoyu tarafından paylaşıldı. İlin tarihi, mirası, kültürel değerleri ile ilgili bilgi ve haberlerin başta basın ve turizm paydaşları üzerinden olmak üzere duyurusu yapıldı.” Dedi.

Konu ile ilgili olarak basın mensuplarına açıklamada bulunan Yağcı, ifadelerini şu sözlerle sürdürdü:

“ Bilecik Belediye Başkanı olduğum günden itibaren Bilecik’imizin planlanması ve il sınırları ile birlikte planlanarak hazırlanması noktasında ciddi çalışmalar gerçekleştiriyoruz. 2004 yılından itibaren ilimizin topyekûn kalkınması birlik ve beraberlik içerisinde hareket edilmesi konusunda tüm Belediye Başkanı arkadaşlarımızla el ele, gönül gönüle vererek Bilecik Belediyeler Birliği’ni kurduk ve bu birlik bünyesinde şehrimizin gelişimine ilişkin olarak neler yapabiliriz, şehrimizin tanıtımına yönelik neler yapabiliriz, bunun araştırması ve çalışması içerisinde olduk.

Proje kapsamında Belde ve Köyler  karış karış tarandı

Geçen dönem birlik üyesi arkadaşlarımız ile birlikte Bilecik Belediyeler Birliği Başkanlığı olarak kalkınma ajansına yapmış olduğumuz bir projeyle Bilecik Turizm Marka Kent Stratejik Kalkınma Planı’nı hazırladık. Böyle bir eseri Bilecik’te turizm adına neler var, neler yok şehrimiz noktasında öncelikle, bunların tespit edilmesi son derece önemli.  Beldelerimize, köylerimize adım adım gezilerek,  şehrimizin her noktası karış karış taranarak şehrimizde böyle stratejik kalkınma planı, turizm noktasındaki elimizdeki envanterleri tespit ettik. Bu tespit tek başına yeterli değil, bunları bir şekilde uygulamaya koymamız lazım ve ben Bilecik Belediye Başkanı olarak, sizlere daha önceki çalışmalarımızda da her zaman şunu ifade ettim; Bilecik’i biz 3 aşamalı bir çalışmayla geleceğe hazırlıyoruz. 2004-2009 yılları arasında şehrin altyapı hizmetleri noktasında yatırımlar yaptık diyoruz. Gerçekten de bunları gerçekleştirdik. Bilecik’in şehir anlamında, Bilecik Merkez İlçenin bu noktada şehir anlamında birçok şehirle yarışabilecek altyapı birikimine bu noktada sahip hale geldi.

“İlimizin tanınırlığını yükseltmek adına bir çalışma yapmamız gerektiğine inanıyoruz”

İkinci dönemimizde, şehrin sosyal, kültürel, ticari vizyonunu yükseltecek ve kent dokusunu güçlendirecek yatırımlar dedik, 11 yatırımla şehrimizi gerçekten yaşayan insanlarımızı şehirde güven duygusunu aşılayacak, onlara moral motivasyon kaynağı oluşturacak, şehrin statüsünü yükseltecek yatırımları gerçekleştirdik. Biz 2004 yılından sonraki dönemde de Bilecik’in bir tanıtım ili olması gerektiğini, elde edilen bu hasılaların artık dış dünyayla buluşması gerektiğini ve ilimizin tanınırlığını yükseltmemiz gerektiğini ve turizm potansiyelinin tanıtılması amacıyla bir proje oluşturarak şehrin ekonomik ve sosyal bağlamda kalkınmasını temin noktasında bir çalışma yapmamız gerektiğine inanıyoruz

Bilecikliler olarak biz bu zamana kadar şehrimizi tanıtım noktasında, profesyonel olarak ne yaptık derseniz, açıkçası hep birbirimizi eleştiririz. Ama profesyonel bir bakış açısıyla, bir açılımla bu noktada bir girişim içerisinde bulunulmadı.  Biz Bilecik Belediye Başkanlığı olarak, Dünya Turizm Destinasyonu adı altında bir çalışmayı gerçekleştirdik. Bu anlamda gerçekten, uzman arkadaşlarımızla, Türkiye’de bu işi yapan arkadaşlarla birlikte çalışıyoruz. Turizm noktasındaki logomuzla birlikte, Bilecik’i sembolize eden logomuzla birlikte başladık, kalkınma ajansından aldığımız bir projeyle birlikte bunu harekete geçirdik.

Bilecik’i görmek isteyenlere farklı turizm paketi imkânları sağlanacak

Bilecik’te Turizm anlamında, Bilecik’i gezmek isteyen insanlara ilişkin olarak birçok alternatifleri içeren çalışmaları bundan sonra görebileceğiz. Bunları derli toplu bir turizm paketleri oluşturulacak. Örneğin; avlanma, trap atıcılığı ve balık tutma noktasında Bilecik’i kullanabiliriz.  Çadır kampı, konaklamalı doğa gezileriyle birlikte Bilecik’i tarihi gezilerle birlikte Bilecik’i kullanabiliriz. Harmankaya kanyonunu kamplar ve macera turu anlamında bu noktada kullanabileceğimiz paketleri oluşturabiliriz. Heyecan ve kültür tur programları noktasında paintball ve benzeri olaylara ilişkin olarak da şehrimizde yeni turizm konseptlerini bu anlamda oluşturabiliriz. Nuna ilişkin gerekli paydaşlarımızla da gerekse ülkemiz içerisindeki tüm paydaşlarımızla, teknik ekiplerimiz gerekli iletişim ve bilgi alış verişlerinde bulundular.

Bu projelere eş değer olarak Bilecik Belediye Başkanlığı olarak 2014 vizyonumuz çerçevesinde koyduğumuz turizm noktasında Osmanlı Padişahları tarih şeridi projesini koyduk. Kent Müzesi projesini koyduk ve bunların ihalesi bitti başlayan projeler, hemen yetiştireceğimiz projeler. Yeni bir proje bu konsepti çok destekleyecek, gerçekten kan verecek olan projeler. Bin 299 Uluçınar Projesi, çok önemsediğimiz Osmanlı kültür konseptine uygun bir proje. Burada, etrafı sularla çevrili kayıklarla gezilecek bir ada içerisinde bir Osmanlı yaşamı olacak, otağı kültürü, Bilecik Osmanlı Evleri, panayır ortamı, değişik gezi organizasyonlarını yapabileceği Osmanlı köyleri oluşacak.

Şeyh Edebali türbesinin daha hızlı kullanılması noktasında düşündüğümüz, uygulayacağımız, teleferik projesi bu anlamda önemli. Hamsu Vadisi içerisindeki çocuk köyümüz ve adrenalin parkı projesi bunu destekleyecek olan bir proje.  Tabi ki Fizik Tedavi Rehabilitasyonu Projesi içerisindeki proje ve onun yanındaki Sultaneli Çarşısı, Bilecik yöresel ürünler çarşısı projeleri bu turizm paketimizi daha da destekleyecek, önümüzdeki zaman dilimi içerisinde Bilecik’e gelenlerin tüm ilçeleriyle, köyleriyle, her adım attıkları yerde bir tarihi, doğa güzellikleri bulacağı alanları tanzim ediyoruz. Bizde bunlar var, bunları ortaya çıkarıyoruz.

“Hamsu Vadisi Bilecik’in en gözde yerlerinden birisi olacak”

Bizim Hamsu Vadisi’ni de hiç küçümsemeyin. 10 yıl sonraki Bilecik’in en gözde yerlerinden birisi olacak bittiğinde. Turizm noktasında yaklaşık 5 yıldan beri bir hamle yaptık ama bu hamleyi çok sesli dile getirmedik.

Bu şehirde un var, yağ var, şeker var maalesef biz bu zamana kadar bir araya gelerek bunu karıştırmayı becerememişiz. Bugün bir karışım aşamasına getirme noktasına geldik. Önümüzdeki süreç içerisinde Belediyeler Birliği olarak, bunun sonuna kadar devamını yapacağız. Bilecik’i önümüzdeki günlerde, tanınırlık ve turizm yoluyla, ekonomik ve sosyal gelişmişliğinin artırılmasına ilişkin olarak ciddi mesafeler alacağımıza inanıyorum, güveniyorum. Bilecik’imiz için yapmış olduğumuz bu yatırımların hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum.” BETÜL SÖNMEZER