BİR GÜNDE BİN ÖĞRENCİ ZİYARET ETTİ

Proje kapsamında 20 bölgeden yaklaşık bin öğrencinin Bilecik gezisi geçtiğimiz Cumartesi günü Söğüt ilçesindeki Ertuğrulgazi Türbesi’ne ziyaretleri ile başladı. Osmanlı Devleti'nin ilk imam-hatibi ve ilk kadısı olan Dursun Fakih Türbesini ziyaret eden öğrenciler daha sonra Şeyh Edebali Türbesi'ne geldiler.

Osmanlı Devleti'nin kurucusu Osman Gazi'nin kayınpederi olan Şeyh Edebali Hazretleri'nin türbesini de gezen öğrenciler bol bol fotoğraf çektirdikleri gözlenirken Bilecik Belediyesi çalışanı Arkeolog Umut Özdemir gruba eşlik ederek, Bilecik'i ve tarihini anlattı.

Proje hakkında bilgi veren Kredi Yurtlar Kurumu Eğitim Dairesi Başkanı Dr. Mahmut Zengin; “ciddi bir tarih ve medeniyet bilinci oluşturmaya yönelik bir tarih medeniyet inşası projesi olarak görüyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu çalışmalar devam edecek” diyerek şunları aktardı:

“Bu bir tarih ve medeniyet projesi”

“Bu proje geçen yıl filizlenen bir proje. Ancak geçen sene 57. Alayla ilgili farklı bir program olduğu için bin öğrencimizi o projeye davet etmiştik. Bu sene 57. Alaya üç bin öğrenci gönderdik ama bu çalışmanın çok özel olduğunu düşündüğümüz için bin kişi olarak planladık. Söğüt’ten başlıyor, sadece Çanakkale programı değil aslında bu bir tarih ve medeniyet projesi. Söğüt’ten yani Osmanlıların ilk tohumlarının atıldığı yerden başlatıyoruz gezimizi. İlk mescit olan Kuyulu Mescit, Osmanlı’nın oradaki tarihi eserleri onları gençler ziyaret ettiler, onlarla ilgili bilgiler aldılar. Ondan sonra tabi Osmanlı’nın manevi kurucusu kabul edebileceğimiz Şeyh Edebali Hz.’lerinin huzuruna çocukları getirdik. Buradaki atmosferi de teneffüs ettikten sonra buradan Bursa’ya hareket ediyoruz. Önemli Osmanlı şehri olan Bursa’ya gidiyoruz. Bursa’da Orhangazi, Osmangazi türbelerini, Ulu camii’yi, Emir Sultan’ı, Yeşil Camii’yi oradaki tarih ve medeniyet referanslarımızı da gençlerle buluşturmuş olacağız. Ertesi sabah erkenden Çanakkale’ye hareket ediyoruz. Çanakkale’de de aslında tarihte önemli bir dönüm noktası biliyorsunuz. Çanakkale’de çok çetin muharebelerin yaşandığı o savaş alanlarını gençlerimizle birlikte her bir otobüsümüzde rehberler eşliğinde paylaşacağız ve atmosferi onların yaşaması için çalışacağız. Bunu biz basit bir proje olarak değil de ciddi bir tarih ve medeniyet bilinci oluşturmaya yönelik bir tarih medeniyet inşası projesi olarak görüyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu çalışmalar devam edecek. Hatta önümüzdeki yıllarda şu anki planlamalarımıza göre on farklı ile yine Selçuklu, Osmanlı Medeniyet izlerinin olduğu on farklı ile çok konsept projeler yapıp gençlerimizi o medeniyetimizin önemli noktalarıyla buluşturmuş olacağız. Projemizi tamamlayıp ondan sonra bütün öğrencilerimizi geldikleri bölgelere uğurlamış olacağız.

Katılımcılarla ilgili, profille alakalı bilgi verelim. Tüm Türkiye’den gelen öğrenciler, sadece bir bölgeden gelmiyorlar. Bizim 20 Bölge Müdürlüğümüz var. 20 bölge müdürlüğünden bin kişi şu anda buraları ziyaret ediyor.”

Arkeolog Umut Özdemir ise “milli mücadele döneminde Bilecik’in çekmiş olmuş olduğu sıkıntıları, savaşların zamanında yaşanmış olan hikayeleri anlattık” diyerek şu ifadelere yer verdi:

“Tarihi yerleri gezmeleri gerçekten çok anlamlı”

“Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından Yüksek Öğrenim Kredi Yurtlar Kurumu dahilinde düzenlenmiş olan Kuruluştan Kurtuluşa Kültür ve Medeniyet Gezisi’ne ev sahipliği yaptı Bilecik bugün. Çok önemli bir olay. Çünkü yaklaşık bin tane öğrencimizi Erzurum’dan, Ankara’dan, İzmir’den, İstanbul’dan ve birçok daha bölge müdürlüklerinden kız ve erkek öğrencilerimizi Bilecik’te ağırladık. Bilecik Osmanlı’ya ilk başkentlik yapmış olan çok önemli bir noktadır ve bütün öğrencilerimizin gerçekten de bu tarzdaki yerlere Söğüt’ü ve Bilecik’te bulunmuş olan türbeleri ve tarihi yerleri gezmeleri gerçekten çok anlamlı. Arkadaşlarımıza eşlik ettiğim bin öğrenciye Şeyh Edabalı hakkında bilgiler aktardık, daha sonra Orhangazi camii ile ilgili bilgiler aktardık ve milli mücadele döneminde Bilecik’in çekmiş olmuş olduğu sıkıntıları, savaşların zamanında yaşanmış olan hikayeleri anlattık. Çok önemli bir ev sahipliği yaptık bugün çok değerli misafirlerimize. Ben çok gururluyum, mutluyum. Arkadaşlarımızın gelip Bilecik hakkında bilgiler alması, Bilecik’i ziyaret etmeleri gerçekten ilimize büyük anlamda tarih ve turizm noktasında katkı sağladığını düşünüyorum. Bu programı düzenleyen Gençlik ve Spor Bakanlığına nezdim de teşekkürlerimi iletiyorum.”

Öğrenciler, türbe etrafında bulunan esnaflardan Bilecik ve Şeyh Edebali Hz. hakkında tanıtıcı hediyeler alırlarken hatıra fotoğrafı çektirmelerinin ardından Bilecik gezisini tamamladılar.