• İmsak 00:00
İMSAKİYE 2024 - Bilecik

HASAN DAĞI YAMAÇ PARAŞÜTÇÜLERİNİN AKININA UĞRUYOR

featured

Gölpazarı ilçesine bağlı Çengeller köyünde bulunan bin 300 rakımlı Hasan Dağı, yamaç paraşütü tutkunlarının adresi oldu.

Gölpazarı İlçesine 17 kilometre, Çengeller köyüne 6 kilometre mesafede bulunan Hasan Dağı, yamaç paraşütçülerin, mesafe uçuşları sunan Hasan Dağı, yamaç paraşütçüleri ağırlamaya devam ediyor. İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden bölgeye gelen çok sayıda paraşütçü, Gölpazarı, Sakarya, İnhisar, Yenipazar ilçelerinin üzerinde uçabiliyor.

Nedim Küçük (63), yaptığı açıklamada, yamaç paraşütüne yaklaşık yedi yıldan beri gönül verdim, bu camia ile tanıştım, eğitim aldım, çünkü yaptığımız bu spor keyifli olduğu kadar risk içeren de bir spor olduğu için kesinlikle eğitim almamız kaçınılmaz olduğunu söyledi.

Bu camiada çok güzel arkadaşlarımızla tanıştık ve onlarla bugün Bilecik’in Gölpazarı ilçesi çengeller köyünün zirvesi Hasan dağındayız, burası irtifa olarak 1300 metre olduğunu vurgulayan Küçük, şunları kaydetti:

“Havanın sıcak olduğu durumlarda termik oluştuğu durumlarda tepe ardı 1000 metre hatta 2000 metreye kadar yükselip çok güzel keyifli uçuşlar yapıyoruz. Mesafe uçuşu dediğimiz uçuşlar başlıyor, tecrübeli arkadaşlarımız buradan batı tarafında Sakarya nehrini, doğu tarafında Yenipazar’ı geçtiler. Geçen yıl bir arkadaşımız 98 kilometre uçarak bu bölgenin rekorunu kırdı. Bölge uçuş için çok elverişli, coğrafyası çok güzel bu günde buraya uçmaya geldik, umarım keyifli güzel bir uçuş olacak” dedi.

“İstanbul’da böyle bir imkanımız yok”

Tahsin Günay ise İstanbul’dan geliyorum, Türk Hava Kurumu YP Pilotuyum, buradan ilk defa uçuş yapacağını dile getirdi.

1300 metreden arkadaşlarla beraber uçuş yapacaklarını anlatan Günay,” İstanbul’da böyle bir imkanımız yok, bu kadar yüksekten atlama yerimiz yok. Hasan Dağında muhteşem bir manzara var, inşallah iyi bir termik yakalarız, uzun yolda yaparız, Bütün camiayı buraya bekliyoruz” dedi.

Necat Toru’da, buraya ikinci gelişim, ilk gelişimde burada iki saat uçuş yaptığını belirterek, “Güzel bir tebrik vardı ve güzel bir uçuş oldu.Buranın doğası güzel, köyü güzel, bugünde havada iki saat, dört saat uçmayı planlıyoruz inşallah olur” ifadelerini kullandı.

Halit Culum ise, İstanbul pilotların danım, paraşütçülüğe bayağı eski başladık ama yamaç paraşütçülüğü ne altı yıl oldu başlayalı, burayı çok methettiler bugünde buraya uçmak için geldik. Burada çıkış çok daha rahat, daha da geniş, bütün arkadaşlarımızı bekliyoruz, ortam çok güzel, çok şirin. Burada farklı etkinlikler amacıyla gelinebilir.