Osmanlı’yı bilgisayar oyunuyla öğretmek için destek arıyorlar

Oyunu fikir sahibi Ömer Faruk Bulanık (20), AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 3 yıl önce arkadaşı Aytaç Coşkun ile bir araya gelerek üç boyutlu bilgisayar oyunu yapmaya karar verdiklerini belirterek, dünya üzerinde yapılan oyunlarda Osmanlı Devleti'ni sadece yama halinde oyuna dahil edildiğini aktardı.

Tamamen Osmanlı'yı içeren bir oyun yapmaya karar verdiklerini ifade eden Bulanık, şunları kaydetti: 

"Osmanlı Devleti üzerine yoğunlaştık. Oyun, web sitesi ve sosyal medya üzerinden oynanabilen 3 boyutlu bir strateji oyunu olma özelliğiyle Türkiye'de ilk olacak. Oyun, Osmanlı Devleti'nin 1299 tarihindeki kuruluşundan, çöküş dönemlerine kadar uzanan zamanı kapsıyor. Oyunun kurgusunu, tarihsel gerçekliğe uygun olarak yapabilmek için Cumhuriyet Üniversitesi Tarih Bölümü Araştırma Görevlisi Hilmi Arıç'tan danışmanlık desteği aldık. Osmanlı dönemini yansıtan askeri, mimari ve siyasi motiflerin bire bir işlendik. Oyunumuz, kendi web sitesi üzerinden ve Facebook gibi sosyal mecralar üzerinden oynanabilen tamamen üç boyutludur. Türkiye'de web siteleri üzerinden oynanabilen 3 boyutlu bir oyun henüz yoktu. Bu bir ilk olacak. Oyunumuzda, Osmanlı'nın kuruluşundan çöküşüne kadarki bütün savaşlarını Şeyh Edebali Hazretleri, oyunculara görev olarak verebilecek."

 

"Öğrenciler bu oyunla eğlenirken, tarihi de öğrenebilecek"

 

Tarih derslerindeki ezber sistemine dayalı eğitimin, öğrencilerde bilgiyi çabuk öğrenip hızlı unutmasına sebep olduğunu savunan Bulanık, şöyle devam etti:

"Oyunumuzda oyuncular eğlenirken aynı zamanda Osmanlı tarihinde yapılan savaşları, anlaşmaları, adeta kendisi yaşayarak öğrenebilecek. Mesela okulda tarih derslerinde herhangi bir savaşı öğrencinin aklına kolayca koyamazsınız ve 2 saat sonra ezberlenen tarih unutulup gider ancak oyunumuzda öğrenci, Şeyh Edebali'nin yanına gidecek ve Osman Gazi dönemindeki savaşları görev olarak alacak sonra o savaşı kazandığında arkadaşlarına hangi savaşı kazandığını, ilerideki görevlerin neler olduğunu kolayca anlatabilecek. Böylece hem eğlenecek hem de o anda tarihini doğru bir şekilde öğrenebilecek."

 

"Dünyaya açılmak istiyoruz"

 

Türkiye'de bilgisayar oyunlarını oynayan yaklaşık 20 milyon insanın olduğunu ve genellikle yabancı firmaların geliştirdiği oyunları tercih ettiklerine değinen Bulanık, "Türkiye'de geliştirici firmaların yayınladıkları oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az. Biz, bu yüzden hem Türkiye'deki oyun sektörüne katkı sağlamak hem de dünyaya açılmak istiyoruz" diye konuştu. 

Sosyal medyada tanıtım amaçlı oluşturdukları fan sayfalarında şimdiden dünyanın dört bir yanından takipçileri olduğunu anımsatan Bulanık, "Azerbaycan, Rusya, Çin'den dahi oyunu dört gözle bekleyen takipçilerimiz bulunmakta. Oyunumuzu Rusça, Kazakça, Osmanlıca ve Çince yayınlamayı düşünüyoruz. Yani tüm dünya oyunumuzu bekliyor" ifadelerini kullandı.

 

Maddi destekle, 4 ay içerisinde yayınlamayı düşünüyorlar

 

Proje üzerinde, 2,5 yıldır üç boyutlu tasarım, çizim ve teknik anlamda çalıştıklarını dile getiren Bulanık, zamanlarının 5 ayını serverın programlanmasının aldığını vurguladı. 

"Osmanlı Savaşları" oyununun yayınlanmaya hazır hale geldiğini ancak yeterli finansman desteği bulunamadığı için yayınlanamadığına dikkati çeken Bulanık, söz konusu desteğin gelmesi halinde oyunu 4 ay içerisinde yayınlamayı düşündüklerini söyledi.

Bilgisayar oyununun yanı sıra başka projeler gerçekleştirmeyi planladıklarını, oyunun finansman desteğini Bilecik'ten sağladıkları takdirde, Bilecik'e bir Tekno-Kent kurma hayalinin olduğunu sözlerine ekledi. AA

Oyunu fikir sahibi Ömer Faruk Bulanık (20), AA muhabirine yaptığı açıklamada, yaklaşık 3 yıl önce arkadaşı Aytaç Coşkun ile bir araya gelerek üç boyutlu bilgisayar oyunu yapmaya karar verdiklerini belirterek, dünya üzerinde yapılan oyunlarda Osmanlı Devleti'ni sadece yama halinde oyuna dahil edildiğini aktardı.

Tamamen Osmanlı'yı içeren bir oyun yapmaya karar verdiklerini ifade eden Bulanık, şunları kaydetti: 

"Osmanlı Devleti üzerine yoğunlaştık. Oyun, web sitesi ve sosyal medya üzerinden oynanabilen 3 boyutlu bir strateji oyunu olma özelliğiyle Türkiye'de ilk olacak. Oyun, Osmanlı Devleti'nin 1299 tarihindeki kuruluşundan, çöküş dönemlerine kadar uzanan zamanı kapsıyor. Oyunun kurgusunu, tarihsel gerçekliğe uygun olarak yapabilmek için Cumhuriyet Üniversitesi Tarih Bölümü Araştırma Görevlisi Hilmi Arıç'tan danışmanlık desteği aldık. Osmanlı dönemini yansıtan askeri, mimari ve siyasi motiflerin bire bir işlendik. Oyunumuz, kendi web sitesi üzerinden ve Facebook gibi sosyal mecralar üzerinden oynanabilen tamamen üç boyutludur. Türkiye'de web siteleri üzerinden oynanabilen 3 boyutlu bir oyun henüz yoktu. Bu bir ilk olacak. Oyunumuzda, Osmanlı'nın kuruluşundan çöküşüne kadarki bütün savaşlarını Şeyh Edebali Hazretleri, oyunculara görev olarak verebilecek."

 

"Öğrenciler bu oyunla eğlenirken, tarihi de öğrenebilecek"

 

Tarih derslerindeki ezber sistemine dayalı eğitimin, öğrencilerde bilgiyi çabuk öğrenip hızlı unutmasına sebep olduğunu savunan Bulanık, şöyle devam etti:

"Oyunumuzda oyuncular eğlenirken aynı zamanda Osmanlı tarihinde yapılan savaşları, anlaşmaları, adeta kendisi yaşayarak öğrenebilecek. Mesela okulda tarih derslerinde herhangi bir savaşı öğrencinin aklına kolayca koyamazsınız ve 2 saat sonra ezberlenen tarih unutulup gider ancak oyunumuzda öğrenci, Şeyh Edebali'nin yanına gidecek ve Osman Gazi dönemindeki savaşları görev olarak alacak sonra o savaşı kazandığında arkadaşlarına hangi savaşı kazandığını, ilerideki görevlerin neler olduğunu kolayca anlatabilecek. Böylece hem eğlenecek hem de o anda tarihini doğru bir şekilde öğrenebilecek."

 

"Dünyaya açılmak istiyoruz"

 

Türkiye'de bilgisayar oyunlarını oynayan yaklaşık 20 milyon insanın olduğunu ve genellikle yabancı firmaların geliştirdiği oyunları tercih ettiklerine değinen Bulanık, "Türkiye'de geliştirici firmaların yayınladıkları oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az. Biz, bu yüzden hem Türkiye'deki oyun sektörüne katkı sağlamak hem de dünyaya açılmak istiyoruz" diye konuştu. 

Sosyal medyada tanıtım amaçlı oluşturdukları fan sayfalarında şimdiden dünyanın dört bir yanından takipçileri olduğunu anımsatan Bulanık, "Azerbaycan, Rusya, Çin'den dahi oyunu dört gözle bekleyen takipçilerimiz bulunmakta. Oyunumuzu Rusça, Kazakça, Osmanlıca ve Çince yayınlamayı düşünüyoruz. Yani tüm dünya oyunumuzu bekliyor" ifadelerini kullandı.

 

Maddi destekle, 4 ay içerisinde yayınlamayı düşünüyorlar

 

Proje üzerinde, 2,5 yıldır üç boyutlu tasarım, çizim ve teknik anlamda çalıştıklarını dile getiren Bulanık, zamanlarının 5 ayını serverın programlanmasının aldığını vurguladı. 

"Osmanlı Savaşları" oyununun yayınlanmaya hazır hale geldiğini ancak yeterli finansman desteği bulunamadığı için yayınlanamadığına dikkati çeken Bulanık, söz konusu desteğin gelmesi halinde oyunu 4 ay içerisinde yayınlamayı düşündüklerini söyledi.

Bilgisayar oyununun yanı sıra başka projeler gerçekleştirmeyi planladıklarını, oyunun finansman desteğini Bilecik'ten sağladıkları takdirde, Bilecik'e bir Tekno-Kent kurma hayalinin olduğunu sözlerine ekledi. AA



E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir