TALES MATEMATİK MÜZESİ FARKLI BİR DÜNYANIN KAPILARINI AÇIYOR

featured

Mutlu Filizler Etüt Eğitim Merkezi 15-18 Mayıs tarihleri arasında matematik müzesi etkinliğinde 8 ile 18 yaş arasındaki öğrencileri matematiğe dokunmaya davet etti.

Şeyh Edebali Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan etkinlikte; ikili saymadan, Pi sayısına, imkânsız üçgenden Leonardo da Vinci’nin köprüsüne, dört renk problemden, topolojik düğümlere, alan-yarıçap açılardan simetriye değin pek çok konunun yanı sıra Pisagor teoremi ünlü matematikçi John Nash’ın oyun teorisi, Mimar Sinan’ın yapılarında ki sırları çocuklarımıza hikâyelerle anlatan Teles Matematik Müzesi, matematiği soyut olmaktan çıkarıp elle dokunulur, gözle görülür bir hale getirecek.

Müze ile igili yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Tales; Almanya Giessen’deki Mathematikum, ABD New York’taki MoMath, İtalya’daki Arşimet Bahçesi ve Güney Kore’deki Mathlove gibi örneklerin incelenmesinin ardından yapılan AR-GE çalışmaları sonucunda ziyaretçileriyle buluşmaya başladı ve bu yolda hızlı adımlarla ilerlemeye devam ediyor. Günlük hayattaki matematiğin yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun istasyonlarla matematiği, soyut olmaktan çıkarıp somut hale getirerek bireylerin matematiğe dokunmalarını sağlıyoruz.

Kendi alanında uzman matematik eğitmenleri ile matematiği hikayelerle anlatıyor ve teoremleri mantıksal yoldan ispatlıyoruz. Problemler üzerinde özgürce düşünerek yeni fikirler üretiyor, farklı çözüm yolları olabileceğini yaşatarak anlatıyoruz. Matematiğe dokunuyor, matematikte sınır tanımıyoruz! Çocuklarımızda hem matematik sevgisini arttırmaya çalışıyor, hem de onlarda müze ziyareti bilincini kazandırmaya çalışıyoruz.

Tales Matematik Müzesinde ilköğretim müfredatından üst düzey matematiğe kadar her seviyeye uygun istasyonlar mevcuttur. Biz, Tales Matematik Müzesi olarak hayal gücü yardımıyla matematiksel algıyı arttırıcı eğitim vererek ilköğretim 3. Sınıf ve üzeri her bireye hitap ediyoruz. İlkokul grubuna atölye çalışmalarıyla ve matematiksel oyunlarla hitap ederken, yüksek matematik grubu için uygulamalı laboratuvar destekli eğitim veriyoruz.

Milli Eğitim Bakanlığı eğitim-öğretim müfredatından yola çıkarak; olasılıktan Pascal üçgenine, seri açılımlardan ardışık sayıların toplamına, parabolden asal sayılara, çevre-yarıçap ilişkisinden silindir-yarıçap ilişkisine, tam kare açılımının geometrik ispatından çarpma işlemi mantığına kadar birçok istasyon oluşturduk. Günlük hayattaki matematiğe ilgi çekerek, Altın Oran’dan Dört Renk Problemine, açı-görüntü sayısı ilişkisinden, kanalizasyon kapağındaki sırra, Mimar Sinan köprüsünden perspektife, Sezar Şifrelemesinden çeşitli mantıksal oyunlara örnekler verdik. Tüm bunlar, uzman matematik eğitmenleri ile rehberli turlar ile gerçekleşmektedir.

İlköğretim grubunun atölye çalışması ile eğlenerek öğrenmesi 1-1.5 saati bulurken, yüksek matematik grubu yaklaşık 2 saatlik rehber desteği ile eğitim gezisini tamamlıyor. Ayrıca Tales Matematik Müzesinde, cebirsel yüzeylerin denklemlerle birlikte sunulduğu uygulamalı laboratuvarda, Imaginary Sergisi de mevcuttur. Bu uygulamalı laboratuvarda, kendi denklemlerimizle kendi topolojik yüzeylerimizi oluşturarak lisans ve lisansüstü eğitimi destekliyoruz.

Ayrıca, Avrupa’nın en büyük Açıkhava Bilim Parkı olan I.Q. Center Açıkhava Bilim Parkı’nda, İskandinav ülkelerinin uyguladığı duvarsız eğitim sistemini uyguluyoruz. Açıkhava Bilim Parkı ile daha özgür bir eğitim vererek, sınıfa bağlı kalmadan teorik ve ezberci mantığı yıkıyoruz.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Türkiye’nin ilk ve tek, Avrupa’nın ise en kapsamlı matematik müzesi olan Tales Matematik Müzesi 7’den 70’e her yaş grubuna hitap ederek size farklı bir dünyanın kapılarını açıyor!

Matematiğin özünün mantıksal ve analitik düşünme olduğunu deneylerle gösterip ve matematiği ezberci eğitimden çıkarıp elle tutulur, gözle görülür hale getirdik.

Matematiğin korkulu birşey olmadığını, matematiksel farkındalık yaratarak hikayelerle anlatıyor, matematiksel düşünme becerisine sahip bireyler yetiştirilmesine alt yapı hazırlayabilmek için bir tuğla da biz koyuyoruz. Tüm bunları yaparken matematiği soyut olmaktan çıkarıp, somut hale getirip bireylerin matematiğe dokunmalarını sağlıyoruz.

Bireylere farklı bir dünyanın kapılarını açarak ufuklarının genişlemesine ve zaten varolan potansiyellerinin ortaya çıkmasına yardımcı oluyoruz. Kendi alanında uzman matematik eğitmenleri ile matematik teoremlerini mantıksal yoldan ispatlıyoruz. Hem bireysel farkındalık kazanıyor hem de grup çalışmasının öğrenmedeki önemini vurguluyoruz. Problemler üzerinde özgürce düşünerek fikirler üretiyor, farklı çözüm yollarının olabileceğini yaşatarak anlatıyoruz, çocuklarımıza matematiksel düşünme becerisini erken yaşlarda kazandırmayı hedefliyoruz. Matematiğe dokunuyor, matematikte sınır tanımıyoruz!

Günlük hayatta karşılaşılan sorunlara matematikten yararlanarak, sebep-sonuç ilişkisi kurarak, yorumlayarak, analiz ve sentez yaparak çözüm bulma tekniklerini geliştirmeye yardımcı oluyor, hayal gücü ve yaratıcılığın da ister istemez geliştiğine hep birlikte tanık oluyoruz. Yani matematiği içselleştiriyoruz…

Türkiye’nin birçok ilinden okullar gezi planlarına bizi de dahil ediyor; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Denizli, Antalya… Grup ziyaretlerinin yanı sıra bireysel ziyaretlerinizde de matematiğin sırrını interaktif deneylerle siz değerli ziyaretçilerimize sunuyoruz.

Olağanın dışında, daha keyifli ve verimli bir zaman diliminde birlikte olmak dileğiyle”