3 KİLOMETRELİK DOĞA HARİKASI İÇİN AKIN AKIN GELİYORLAR

featured

Bilecik’in Yenipazar ve İnhisar ilçeleri arasında bulunan, 25-20 metrelik ikisi büyük, çok sayıda şelaleyi barındıran yaklaşık 3 kilometre uzunluğundaki Harmankaya Kanyonu Tabiat Parkı, doğaseverler ve adrenalin tutkunlarının uğrak noktası haline geldi.

Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünce 2013 yılında tabiat parkı ilan edilen ve toplam 260 hektar alana sahip 3 kilometre uzunluğundaki Harmankaya Kanyonu, 611 metrelik rakıma sahiptir. Duvarlarının yüksekliği 300 ila 600 metre arasında değişkenlik gösteren doğa harikası kanyon, içerisinde birçok canlıya ev sahipliği yapıyor.

Doğal güzelliği ile dikkat çeken kanyon, yapısı ve manzara bütünlüğü içinde halkın dinlenme ve eğlenmesine uygun bir tabiat parçası olmasının yanında özellikle hafta sonları yüzlerce yerli ve yabancı doğasever ile adrenalin tutkunlarının ilgisini çekiyor.

Harmankaya Kanyonu Çevresi Kültür ve Turizm Derneği Yönetim Kurulu üyesi Sezgin Sarıkaya, kendisinin Harmanköy’de doğduğunu çocukluğunun buralarda geçtiğini belirterek, 2012 yılında derneği kurduklarını ve 2013 yılında da Harmankaya Kanyonu Tabiat Parkı ilan edildiğini anımsattı.

10 yıldır bölgeye geldiklerini, kanyon geçişi ve dağ tırmanışı yaptıklarını vurgulayan Sarıkaya, şöyle konuştu:

Burada kamp kuruyoruz ve yürüyüşler yapıyoruz. Uçuş sporları da yapmak istiyoruz, hedefimiz o. İstanbul’dan, Ankara’dan, Bursa’dan ve Ankara’dan dağcılık ekipleri ve hocalarımız geldi. Tırmanış ve yürüyüşlerimiz yaptık. Şimdi de kanyon girişindeyiz. Burası bir doğa harikası. Dünya çapında bir doğa harikası. Derneğimizin de çapaları ile kanyon yerli ve yabancı turistler gelmeye başladı. Birkaç gün önce kanyona İran ve Polonya’dan gelen gruplar oldu. Doğa harikasının yanında tarihi bir önemi de var Harmankaya’nın. Burası Osmanlı’nın doğduğu yer. Osmangazi’nin silah arkadaşı Abdullah Mihalgazi’nin türbesi Harmanköy’de bulunuyor.

– ”Dünyanın sayılı kanyonlarından bir tanesi”

Kanyona giren profesyonel bir sporcunun 4 saatlik geçişinden ardından Harmanköy tarafındaki çıkıştan çıktığını anlatan Sarıkaya, ”5+1 kanyon burası ve izinsiz geçiş yapılmıyor. Dünyanın sayılı kanyonlarından bir tanesi. Yaklaşık 3 kilometrelik parkurumuz var. Kanyonun içerisinde iki büyük şelalenin yanında birçok şelale bulunuyor. Öyle herkesin girebileceği bir kanyon değil. Kanyonun ortasında açık bir alan var ve orada kamp atabiliyoruz. Yurt içi ve dışından olmak üzere ziyaretçi sayımızda artış var. Bizim amacımız doğa harikası olan yeri korumak ve sahiplenmektir.” diye konuştu.

– ”Doğa sporcuları için bulunmaz bir nimet”

İstanbul Klos Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Kulübü üyesi kaya tırmanıcısı Songül Ezer de düzenli olarak Harmankaya Kanyonuna geldiklerini, ayda 2-3 defa tırmanış yaptıklarını ve kamp kurduklarını söyledi.

Bölgeyi sevdiklerini ve doğa sporcuları için bulunmaz bir nimet olduğunu ifade eden Ezer, ”Daha önce kanyondan geçişte yapmıştım. Çok güzel bir kanyon. Gerçekten inanılmaz muazzam derecede güzel kanyonun içi. Doğa sporları bizim için bir tutku. Neredeyse bununla kalkıp, yatıyoruz. Sürekli buralardayız, doğadayız. Doğanın bir şekilde insanlar tarafından katledilmesi bizim için son derece dehşet verici. Doğayı koruyabilmek adına elimizden geleni yapıyoruz. Büyük bir kitle ihtiyacımız var, doğanın, tabiatın bu şekilde kalması için.” dedi.

İnhisar Harmanköy Muhtarı Metin Doruk da kanyonun cazibe merkezi haline geldiğini belirterek, ”Yurt içinden ve yurt dışından gelen dağcı arkadaşlar, köyümüzü ziyaret ediyorlar. İnsanı cezbeden bir manzarası var. Doğa harikası kanyonumuza ve köyümüze herkesi bekliyoruz.” ifadesinde bulundu.