HALK EĞİTİM YENİ KURSLARIYLA EĞİTMEYE DEVAM EDİYOR

Bilecik Halk Eğitim Merkezinde faaliyet gösteren okuma yazma, bilgisayar ve dil eğitimleri gibi temel kurslar devam ederken, merkez bünyesine yeni kurslar da kazandırıyor. Halk Eğitim Müdür Yardımcısı Uygar Avcı, yaz dönemi itibariyle kurs faaliyetlerinde azalma olsa da yeni kurslarla birlikte eğitim vermeye devam ettiklerini belirtti.

Bilecik’te uzak doğu sporu

Halihazırda devam eden ve açılması planlanan kurslar hakkında bilgiler veren Avcı, şu anda açılması planlanan  Jiu Jitsu ve pastacılık kursunun ilgi görmesini beklediklerini ifade etti.  “Uzak Doğu Güreşi” olarak tanımladığı Jiu Jitsu kursunun özellikle dikkat çekebileceğini belirten Avcı, kursiyer sayısının tamamlanması halinde bir an önce bu kursların açılacağını ifade etti. Avcı, “Jandarma Komutanlığında görevli bir arkadaşımızın Jiu Jitsu antrenörlüğü belgesi var. Burada kurs açmak istediğini bize belirtti. Biz de Bilecik için değişik bir kurs olacağını düşündük. Şu anda kayıt yaptıran 5-6 kişi var, eğer kursiyer sayımızı tamamlayabilirsek bir an önce açmayı düşünüyoruz” dedi.

Bilecikli hanımlar pastacılık öğrenecek

Ayrıca 3 Ağustos Pazartesi günü de pastacılık kursunun açılacağını belirten Avcı, saat 13.00 ile 17.00 arasında gerçekleşecek olan bu kursun da ilgi çekebileceğini kaydetti

“En az 12 kursiyere ihtiyacımız var”

Avcı şu bilgilendirmelerde bulundu:

Kurslarımızla ilgili olarak internet sayfamızda sürekli olarak bilgilendirmelerde bulunuyoruz. Kurslarımızda belli bir ücret karşılığında usta öğreticiler çalıştırıyoruz. Kurslarımızın açılabilmesi için en az 12 kursiyere ihtiyacımız var.  Fakat okuma yazma kurslarımız bu sınırın dışında kalıyor. 1 kişi bile okuma yazma kursu için başvurursa onun için kurs açabiliyoruz. Ayrıca kurslarımız için 12 yaş sınırımız olmasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığımız tarafından yapılan Okullar Hayat Olsun Projesi’ndeki kurslarımızda yaş sınırımız 7.

Aşçı yardımcılığı  kursu devam ediyor

Şu anda devam eden kurlarımız arasında aşçı yardımcılığı kursumuz var. 7 ay süren bir kurs. Geçen ay mezunlarımızı verdik, yeni kursumuz ise geçtiğimiz pazartesi günü başladı. 20 kursiyer eğitim görüyor. Bu kursu özellikle bayanlarımız çok tercik ediyor. Buraya gelen kursiyerler aldıkları belgelerle çok daha kolay bir şekilde iş bulma imkanına sahip oluyor.

Cezaevleri de unutulmadı

Mesleki ve sosyal kültürel ağırlıklı kurslarımız var. Yabancı dil kurslarımız, lise mezunlarına yönelik üniversiteye hazırlık kurslarımız var. Haftaya pazartesi günü arıcılık kursumuz başlayacak. Ayrıca cezaevlerinde de kurslarımız devam ediyor. Bilgisayar kurslarımız sürekli devam ediyor.

Hanımlar hem kendilerine hem memlekete üretiyor

Hanımlarımız bu kurslarla ayrıca kendi bütçelerine de katkıda bulunabiliyor.Örneğin  dokuma atölyemiz var. Hanımlarımız burada Bilecik bezi üretiyorlar. Valiliğe ve Ticaret Sanayi Odası’na döner sermaye karşılığında verebiliyoruz. Hanımlarımız da buradan elde edilen gelirden bir kısmını kendisine alabiliyor.

Rolyef, model uçak, darbuka, gitar

Belediye Kültür Merkezi’nde 3 boyutlu şekillendirme, rolyef kurslarımız oldu. Hala devam ediyor.

Ertuğrulgazi ortaokulunda çocuklara yönelik olarak devam eden model uçak kursumuz var. Öğretmenimiz THK’dan aldığı maket uçağı öğrencilere gösteriyor. Onların  yapımıyla uğraşıyorlar.

Bendir, darbuka eğitimimiz var şu anda Kültür Merkezinde devam eden. Geçen sene orada bir konser de verdik. O konserin devam niteliğinde aynı öğretmenimiz darbuka ve bendir eğitimine devam ediyor. Halk Eğitim Merkezi’nde gitar kurslarımız başladı. Pazartesi, Çarşamba, Perşembe günleri olacak. Ertuğrulgazi okulunda da Salı Çarşamba Cuma günleri gitar kursları devam edecek.

Esnaflara hijyen kursu

Bu yıl tüm Bilecik’teki esnaflara yönelik  2 gün süren hijyen kursları açtık. Birçok kişiye bu belgeyi verdik. Berberlere, kuaförlere, kantincilere, marketlere verdik. Bu belge olmadan artık çalışamıyorlar.

Kurslarımız genelde saat 18.00’dan sonra oluyor. Çalışan kişilerin de bu sayede kurslardan yararlanmalarını sağlıyoruz.

“Belediye ve Gençlik Merkezi ile ortak çalışıyoruz”

Gençlik Merkezi ile birlikte çalışıyoruz. Gençlik Merkezi bizden kurs talep ediyor. Üniversite öğrencilerinin başvurularını alıyorlar. Bizden öğretmen istiyorlar. Bizim işbirliğimizde kurs açıyoruz. Daha sonra belgelendirmeyi yapıyoruz.

Belediye ile de beraber çalışıyoruz. Belediyenin tüm mahallelerde mahalle konakları var. Mahalle konaklarında bayanlara yönelik iğne oyası, kurdele işi, kırk yama, nakış kurslarımız var. Hatta Osmangazi Mahallesi’nde mahalle konağı yok ama orada da kurs için Osmangazi ortaokulunu kullanıyoruz. Oradaki mahalle bayanlarına da kurs açtık.

Avcılık kursumuz vardı. 2 ay sürdü. Bunu da Orman Su İşleri ve Gıda Tarım İl Müdürlüğü ile ortak  açtık. Orada da yaklaşık 30 kişiye bir avcılık belgesi verdik. Çünkü bizim verdiğimiz belge olmadan avlanamıyorlar."