ÜLKENİN EN BÜYÜK SAZAN’I BİLECİK’TE YAKALANDI

featured

Bilecik’te Pelitözü Göleti’nde sportif olta balıkçılığı etkinliği düzenlendi.

Etkinliğe katılan Kütahya Sportif Amatör Olta Balıkçıları Derneği üyesi Akif Arşiv’in oltasına büyük bir balık takıldı.

Balığı kıyıya çeken Arşiv, bölgede bulunan tartıda 30 kilogram ağırlığında olduğunu öğrendiği 125 santimetre uzunluğundaki sazanla fotoğraf çektirdi. Arşiv ile Pelitözü Gölpark Saha Sorumlusu Tamer Sargıl, daha sonra “Büyü de gel.” diyerek balığı yaşam alanına bıraktı.

Akif Arşiv, gölete sık sık geldiğini söyledi. Sazanı sabah erken saatlerde avladığını belirten Arşiv, “15-20 dakikalık bir mücadele sonrası aldık. Güzel bir av yaptık. Ben bugüne kadar böyle büyük balık görmedim.” dedi.

Sargıl da yaklaşık 10 yıldır gölette balıkçılık yaptığını dile getirdi. Balığı yaşam alanına yeniden saldıklarını ifade eden Sargıl, “Burada daha önce 27 kilo 500 gram balık tutmuştuk. İzlemeye ve yakalamaya devam ediyoruz. Doğada kaldıkça güzelleşiyorlar. Biz bunları çok seviyoruz. Sportif balıkçılık gerçekten çok güzel, herkesin yapmasını tavsiye ediyorum. Balıklar doğada olduğu zaman güzel.” diye konuştu.

ÜLKENİN EN BÜYÜK SAZANI

Öte yandan Bilecik Valiliği’nden yapılan açıklamada, ”10 Kasım 2022 tarihinde İlimiz Merkez İlçe Pelitözü Göletinde, amatör sportif olta balıkçısı Akif Arviş’in oltasına takılan, 110 cm boyunda 29,8 kg ağırlığında Sazan Balığı Bilecik İl Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekiplerince kayıt altına alınmıştır. Yakalanan balık ağırlık ve boy bakımından ülkemizde yakalanan en büyük sazan balığı olması yönünden önem taşımaktadır. Kayıt altına alınan sazan balığının Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından uygun görülmesi halinde tescil işlemleri başlatılacaktır. Bilecik Valiliği İl Tarım ve Orman Müdürlüğü olarak son beş yılda 24 gölete 263.600 adet sazan balığı salınmış olup balığın yakalandığı Pelitözü Göletine 4.200 adet sazan balığı bırakılmıştır. Valiliğimiz himayesinde yapılan sıkı denetimler sayesinde iç sularımızda kaçak avcılık önlenerek İlimizde rekor balığın görülmesi sağlanmıştır.” denildi.